Tuesday, January 6, 2015

Et nytt år - nye muligheter. Til å feile?

Vi har akkurat rukket å komme inn i det nye året. Og med det nye året kommer de årlige forsettene våre. Jeg har lest artikler som sier vi skal droppe dem, bare nyte nuet og være takknemlig for hva vi har og hvem vi er. Og selvfølgelig skal vi være glad for hva vi har og hvem vi er. Men jeg synes ikke det skader om vi prøver å strekke oss litt lengre.

Jeg så nettopp en dokumentar om en wingsuit diver, Jeb Corliss, og han sa noe som stakk ut til meg:

Hvis du ikke har forandret deg de siste 10 årene, har de siste 10 årene vært bortkastet"

Det er kanskje å ta i litt, men det er sannhet i det og. For som mennesker har vi mulighet til å forandre oss, å bli bedre, å lære noe nytt, å utvikle oss og til å nå lengre. Hvorfor ikke gjøre noe med det?

Jeg har tre forsetter i år. Det ene jeg vil dele med dere er sikkert det samme som de fleste andre, nemlig å bli sunnere. Grunnen til det er at jeg ønsker å få mer overskudd i livet og i hverdagen til å være den jeg ønsker å være, i så mange av livets aspekter.
Det verste er at jeg har bestemt meg for å droppe sjokolade og potetgull frem til neste jul. Yikes! Generelt skal jeg spise sunnere, trene to dager i uken og regner med at det kanskje også fører til at jeg går ned i vekt. Og for å motivere meg, har jeg bestemt meg at en blogg i måneden skal bli om den reisen. Da vet jeg at jeg ikke kan stikke hodet i sanden og legge forsettene bak meg. Tror det blir en lur måte å motivere meg selv på!

Og ja, jeg skal virkelig prøve å sende inn bøkene mine til forlag i år. Det får da sannelig være nok feighet fra min side. Dessuten går jeg med en bok i magen, men har lyst å få sendt inn de første to før jeg går i gang. Har satt noen spesifikke mål, så håper virkelig jeg skal ha gjort det i løpet av året...



Hvis du aldri gir opp, kan du aldri feile.



Meg og kompisen min, Spiderman. Just hanging´out. Bokstavelig talt! 

Ok. Spidermanevner er vanskelig å strebe etter. Men det er så mange måter å rekke etter stjernene i våre liv. Vi trenger bare å strekke ut våre hender. 

Poenget er: Jeg ønsker å bli en bedre person i dag enn jeg var i går. Og det tror jeg at jeg kan. Hvis jeg bare prøver. 

Hvis jeg strekker meg mot stjernene, men bare når til skyene .. så spiller det ingen rolle, for da har jeg allerede kommet lengre enn noen gang før. 


Katinka

No comments:

Post a Comment