Wednesday, March 16, 2016



900 meter over havet midt i tjukkeste Norge

eller Noreg som dei seier her...

Jepp. Her sitter jeg. Med snøkledte fjell og trær så langt øyet kan se. Hvorfor? Livet tar ikke alltid de svingene en har lyst å være med på, men man har liksom ikke noe valg. Etter flere år der helsa har vært en utfordring som har gått opp og ned, har jeg fått diagnosen fibromyalgi, Sånn egentlig var det ikke noe overaskelse, men det har allikevel ikke helt gått opp for meg. Jeg har levd et veldig aktivt liv og det å se at det blir tyngre og tyngre er ikke mye moro. Men heldigvis er det jo noe man kan gjøre selv for å få det bedre. Og i helselandet Norge, har jeg vært så heldig å få plass på rehabilitering, i Rauland i Telemark. Det var en fire timer kjøretur på alt fra asfalt til is, gjennom storbyer og tilslutt i mindre og mindre tettsteder, veien ble smalere og smalere. 

Plutselig så jeg en stavkirke og som en japansk turist, vrengte jeg bilen av veien og tuslet ut for å ta et bilde. 




Norge er sannelig vakkert! 

De vakre fjellene som plutselig lå foran meg rett etter en sving...

Det kommer til å bli tøft å være borte fra familien, men med påskeperm så skal det nok gå. Og med den vakre naturen som ramme rundt et opphold som skal gjøre meg sterkere både fysisk og psykisk, så blir dette en sving i livet som kanskje ikke er så verst allikevel... 

Katinka 


No comments:

Post a Comment