Saturday, April 12, 2014

40-års krise?

Dette var yndlingskortet mitt på 40-årsdagen. Av en eller annen grunn...


Ja, kanskje det er litt 40-års krise på gang? Jeg blogger som regel kanskje litt store tanker, men idag blir det noe så trivielt som håret. Jepp. For dette er (var) bilde av meg og mitt hår for kort tid siden:




I maaaange år nå har jeg hatt langt, svart hår. Og det har vært helt greit det, altså. Men nå begynner jeg å få sånne andre fargede hårstrå i håret. Det glitrer så snart skjæra tar meg hvis det fortsetter sånn, altså! Og for mange år siden lovte jeg meg selv at når jeg begynner å få mer grå hår, så skal jeg begynne å lysne håret mitt slik at det blir en litt mer naturlig overgang til grått hår. Så denne uken hadde jeg time hos frisøren. Og hadde lyst å gjøre noe HELT annerledes. Må jo eksperimentere nå! Ikke like kult når jeg blir 60, liksom. Hun som skulle klippe meg, børstet håret mitt og kom med noen hyggelige komplimenter. Så spurte hun meg: "Hvordan vil du jeg skal klippe deg?" Og før jeg i det hele tatt rakk å svare, skjøt hun raskt inn: " Hvis du sier nå at du skal klippe deg kort, så nekter jeg!"
Men snauklippe meg måtte hun åkke som. NOT! Jeg måtte le av kommentaren hennes før jeg beroliget henne med at noe guttefrisyre hadde jeg ingen planer om å ta med meg hjem.

Dette er noe sånt som jeg kunne tenkt meg:



(Tenk om det var som hos frisøren, vi ser på bilder, peker på det håret vi vil ha og så kan vi få det, men tenk om vi kunne gjøre sånn med ansiktet - og ikke minst kroppen. "DU, jeg tar sånne midjer, sånne lår og sånne kinnben". Så gikk det 30 minutter og vips gikk man sånn ut av døren. *sukk* Kanskje like greit at det ikke er sånn. Vi hadde nok lignet hverandre for mye og det hadde vært lite orginalitet i verden. Så vi får leve med oss som vi er. Like greit.)

MEN så var det dette håret mitt, da. Ønsket mitt ville ikke håret mitt være med på. Jeg undergikk avfargingsbehandling, men det sorte i håret mitt hadde ingen planer om å slippe. Bare flekkvis. Etter veldig lang tid og flere forsøk, satt jeg tilslutt foran speilet hos frisøren med kanske det rareste håret ever. Litt musegrått på toppen og en blanding av rødt og svart på sidene. Jadda. Lekkert! Så da måtte vi over på operasjon 2: redda håret - død eller levande! Inn med litt farge på toppen og litt lyst og brunt innimellom. Resultatet ble at jeg igår fikk brunt hår med rødt skjær. Prøvde å ta selfie av bare håret for å vise fargene, men det var ikke lett. Resultatene ser du her:






Med andre ord: fullstendig skivebom. Blir ikke profesjonell selfie-fotograf med det første...
Så da får du vente og se neste gang vi møtes! 

"Den lykkeligste perioden i en kvinnes liv er som regel de årene hun er niogtyve".
Så nå er det bare å være superduperlykkelig fremover! 





No comments:

Post a Comment